nuffnang

Wednesday 2 January 2013

Kisah Chocolate Cake


Mini chocolate chip cake for today!

Alhamdulillah, setelah setahun kaweng, akhirnya hari ini dapat juga buat chocolate cake pertamaku as a wife..hihihi.. (dis is peberet inchik somi) sungguh gumbira rasa hati :))

Sebenarnya, aku baru terperasan yang pengukus ada kak dapur rumahku. Al-maklumlah,sebelum ni time single mingle dulu buat kek kat kampung pakai pengukus yang besar kan.hehe, sikalang dapat pengukus yang kecik 2 in 1 rice cooker punya tu pun dah ok dah.Alhamdulillah,dapat jugak lepas gian nak makan kek coklat buatan sendiri...huhuhu...
Yang tambah syoknye dapat makan dengan kekasih halal kat dalam bilik! (wah,melampau lerrtu sampai kat dalam bilik bagai kan) hihi...

Mengamit memori masa lampau...

Ayah : " Ish,ape ni...selalu je buat kek itam ni..cuba la buat puding telur pulak.nak tumpang makan pun takbole"

haha, ayah aku memang super duper dislike chocolate kek ni,katanya manis la,itu la ini la..walau hakikatnya tak manis pun (kalau dah tak suka kan macam2 dia bebel..kene lah tadah telinga cik kak ye..hihi) cuba kalau aku buat puding telur gula hangus tu,haa...amekkkaww sekali hadap je mesti licin..pastu siap puji aku macam-macam...sampai air teh'o pun dia cakap sedap aku buat...ape lagi, pantang dipuji aku pun berbunga bunga lerr kembang kencut setaman.. bhahahha :))

oke,inilah rupenya kek coklat chip ku yang simple mimple ni ^_^

chocolate cake


Ape lagi.....moh ler mamam! peace yowp(O_o)v



No comments:

Post a Comment

Terima Kasih sudi komen yang baik-baik ^_^